Cette recherche s'applique uniquement aux ressources en bibliothèque.
208 résultats
Trier par:
Ajouter à la liste:
Étendre à toutes les références (sans texte intégral)
    • Plusieurs versions

    Mass-independent sulfur isotopic compositions in stratospheric volcanic eruptions

    Baroni, Mélanie, Thiemens, Mark H, Delmas, Robert J, Savarino, Joël
    Science (New York, N.Y.), 05 January 2007, Vol.315(5808), pp.84-7 [Revue évaluée par les pairs]

    • Livre
    Sélectionner

    Atmosphère, océan et climat

    Delmas, Robert
    Paris : Belin
    2007
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Atmosphère, océan et climat / Robert Delmas ... [et al.]
    Auteur: Delmas, Robert
    Editeur: Paris : Belin
    Date: 2007
    Collation: 288 p. : ill.
    Collection: Bibliothèque scientifique
    Documents dans cette collection: Bibliothèque scientifique
    Sujet RERO: Circulation atmosphérique - Atmosphère - Mer - Réchauffement de la Terre
    Sujet RERO - forme: [Manuels d'enseignement]
    Classification: LC QC981
    Identifiant: 9782701145082 (ISBN); http://catalogue.bnf.fr/ark:/12148/cb41034892w (URN)
    No RERO: R004583098
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R004583098/html?view=FR_V1

    • Plusieurs versions

    Effects of Early Writing Intervention Delivered Within a Data-Based Instruction Framework

    Jung, Pyung-Gang, Mcmaster, Kristen L, Delmas, Robert C
    Exceptional Children, April 2017, Vol.83(3), pp.281-297 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Major ethical issues in the field of intercultural relations: An exploratory study

    Nam, Kyoung-Ah, Weaver, Gary, Delmas, Robert
    International Journal of Intercultural Relations, September 2015, Vol.48, pp.58-74 [Revue évaluée par les pairs]

    • Article
    Sélectionner

    Mass-Independent Sulfur Isotopic Compositions in Stratospheric Volcanic Eruptions

    Baroni , Mélanie, Thiemens , Mark H., Delmas , Robert J., Savarino , Joël
    Science, 2007, Vol.315(5808), pp.84-87 [Revue évaluée par les pairs]
    AGRIS (Food and Agriculture Organization of the United Nations)
    Disponible
    Plus…
    Titre: Mass-Independent Sulfur Isotopic Compositions in Stratospheric Volcanic Eruptions
    Auteur: Baroni , Mélanie; Thiemens , Mark H.; Delmas , Robert J.; Savarino , Joël
    Sujet: Volcanoes -- Research ; Volcanoes -- Structure ; Volcanoes -- Analysis ; Climate -- Influence ; Climate -- Research ; Climate -- Analysis ; Sulfates -- Analysis;
    Description: The observed mass-independent sulfur isotopic composition (Δ³³S) of volcanic sulfate from the Agung (March 1963) and Pinatubo (June 1991) eruptions recorded in the Antarctic snow provides a mechanism for documenting stratospheric events. The sign of Δ³³S changes over time from an initial positive component to a negative value. Δ³³S is created during photochemical oxidation of sulfur dioxide to sulfuric acid on a monthly time scale, which indicates a fast process. The reproducibility of the results reveals that Δ³³S is a reliable tracer to chemically identify atmospheric processes involved during stratospheric volcanism. ; Includes references ; p. 84-87.
    Fait partie de: Science, 2007, Vol.315(5808), pp.84-87
    Identifiant: 0036-8075 (ISSN)

    • Plusieurs versions

    Statistics students’ identification of inferential model elements within contexts of their own invention

    Beckman, Matthew, delMas, Robert
    ZDM, 2018, Vol.50(7), pp.1295-1309 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    A Web Site That Provides Resources for Assessing Students' Statistical Literacy, Reasoning and Thinking

    Garfield, Joan, Delmas, Robert
    Teaching Statistics, March 2010, Vol.32(1), pp.2-7 [Revue évaluée par les pairs]

    • Article
    Sélectionner

    Cognitive Transfer Outcomes for a Simulation-Based Introductory Statistics Curriculum

    Beckman, Matthew, Delmas, Robert, Garfield, Joan
    arXiv.org, Jul 20, 2017
    © ProQuest LLC All rights reserved, Engineering Database, Publicly Available Content Database, ProQuest Engineering Collection, ProQuest Technology Collection, ProQuest SciTech Collection, Materials Science & Engineering Database, ProQuest Central (new), ProQuest Central Korea, SciTech Premium Collection, Technology Collection, ProQuest Central Essentials, ProQuest One Academic, Engineering Collection (ProQuest)
    Disponible
    Plus…
    Titre: Cognitive Transfer Outcomes for a Simulation-Based Introductory Statistics Curriculum
    Auteur: Beckman, Matthew; Delmas, Robert; Garfield, Joan
    Contributeur: Garfield, Joan (pacrepositoryorg)
    Sujet: Curricula ; Curricula ; Statistical Inference ; Students
    Description: Cognitive transfer is the ability to apply learned skills and knowledge to new applications and contexts. This investigation evaluates cognitive transfer outcomes for a tertiary-level introductory statistics course using the CATALST curriculum, which exclusively used simulation-based methods to develop foundations of statistical inference. A common assessment instrument administered at the end of each course measured learning outcomes for students. CATALST students showed evidence of both near and far transfer outcomes while scoring as high, or higher on the assessed learning objectives, when compared with peers enrolled in similar courses that emphasized parametric inferential methods (e.g. the t-test).
    Fait partie de: arXiv.org, Jul 20, 2017
    Identifiant: 2331-8422 (E-ISSN)

    • Article
    Sélectionner

    Exigences de confidentialité et de diffusion concernant les politiques d’échanges d’information

    Delmas, Robert, Polacsek, T
    Génie logiciel, 2014, Issue 111, pp.43-47
    Hyper Article en Ligne (CCSd), Hyper Article en Ligne Open Access (CCSd)
    Disponible
    Plus…
    Titre: Exigences de confidentialité et de diffusion concernant les politiques d’échanges d’information
    Auteur: Delmas, Robert; Polacsek, T
    Contributeur: Soullier, Véronique (Editor)
    Sujet: Computer Science ; Logic in Computer Science ; Exigence Si ; Politique Echange Information ; Specification ; Verification ; Methode Formelle ; Computer Science
    Description: Que cela soit pour la surveillance de la Terre, la gestion des risques naturels ou dans les différentes formes que revêtent les relations inter-entreprises, il existe de plus de plus d’organisations interconnectées formant des systèmes d’information complexes et décentralisés dans lesquels l’échange d’information joue un rôle crucial. Afin de maîtriser ces échanges il est nécessaire de spécifier clairement les exigences qui leurs sont liées, et peuvent être regroupées en ce que nous nommons une politique d’échange d’information. Dans cet article nous présentons un cadre formel qui permet, d’une part, de spécifier une politique d’échange et, d’autre part, de vérifier automatiquement, à l’aide d’un outil basé sur du model-checking, un ensemble de propriétés sur cette spécification.
    Fait partie de: Génie logiciel, 2014, Issue 111, pp.43-47

    • Article
    Sélectionner

    Developing statistical modelers and thinkers in an introductory, tertiary-level statistics course

    Garfield, Joan, delMas, Robert, Zieffler, Andrew
    ZDM, 2012, Vol.44(7), pp.883-898 [Revue évaluée par les pairs]
    Springer Science & Business Media B.V.
    Disponible
    Plus…
    Titre: Developing statistical modelers and thinkers in an introductory, tertiary-level statistics course
    Auteur: Garfield, Joan; delMas, Robert; Zieffler, Andrew
    Sujet: Statistics education ; Modeling ; Simulation ; Random
    Description: While models are an important concept in statistics, few introductory statistics courses at the tertiary level put models at the core of the curriculum. This paper reports on a radically different approach to teaching statistics at the tertiary level, one that uses models and simulation as the organizing theme of the course. The focus on modeling and simulation—along with inference—was facilitated by having students use TinkerPlots™ software for all modeling and analysis. Results from a 3-month teaching experiment suggest that a course focused on modeling and simulation through randomization and resampling methods in which students learn to think using a powerful and conceptual modeling tool can foster ways of thinking statistically. Furthermore, such an approach seems to help students develop experiences with and appreciation for the science and practice of statistics.
    Fait partie de: ZDM, 2012, Vol.44(7), pp.883-898
    Identifiant: 1863-9690 (ISSN); 1863-9704 (E-ISSN); 10.1007/s11858-012-0447-5 (DOI)