Cette recherche s'applique uniquement aux ressources en bibliothèque.
12 résultats
Trier par:
Ajouter à la liste:
    • Plusieurs versions

    INPUT, INTERACTION, AND SECOND LANGUAGE DEVELOPMENT An Empirical Study of Question Formation in ESL

    Mackey, Alison
    Studies in Second Language Acquisition, 1999, Vol.21(4), pp.557-587 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Conversational Interaction and Second Language Development: Recasts, Responses, and Red Herrings?

    Mackey, Alison, Philp, Jenefer
    Modern Language Journal, September 1998, Vol.82(3), pp.338-356 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Task‐Based Interactions in Classroom and Laboratory Settings

    Gass, Susan, Mackey, Alison, Ross‐Feldman, Lauren
    Language Learning, December 2005, Vol.55(4), pp.575-611 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    FREQUENCY EFFECTS AND SECOND LANGUAGE ACQUISITION A Complex Picture?

    Gass, Susan M., Mackey, Alison
    Studies in Second Language Acquisition, 2002, Vol.24(2), pp.249-260 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    The Role of Input and Interaction in Second Language Acquisition Introduction to the Special Issue

    Gass, Susan M., Mackey, Alison, Pica, Teresa
    Modern Language Journal, September 1998, Vol.82(3), pp.299-307 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    HOW DO LEARNERS PERCEIVE INTERACTIONAL FEEDBACK?

    Mackey, Alison, Perdue, Susan, Mcdonough, Kim
    Studies in Second Language Acquisition, 2000, Vol.22(4), pp.471-497 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    The Effects of Task Repetition on Linguistic Output

    Gass, Susan, Mackey, Alison, Alvarez‐Torres, María José, Fernández‐García, Marisol
    Language Learning, December 1999, Vol.49(4), pp.549-581 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Communicative Tasks, Conversational Interaction and Linguistic Form: An Empirical Study of Thai1

    Mcdonough, Kim, Mackey, Alison
    Foreign Language Annals, January 2000, Vol.33(1), pp.82-92 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    THE HANDBOOK OF SECOND LANGUAGE ACQUISITION

    Mackey, Alison
    Studies in Second Language Acquisition, 2005, Vol.27(4), pp.619-620 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    TASK-BASED LANGUAGE LEARNING AND TEACHING

    Mackey, Alison
    Studies in Second Language Acquisition, 2004, Vol.26(3), pp.480-482 [Revue évaluée par les pairs]