Cette recherche s'applique uniquement aux ressources en bibliothèque.
16 résultats
Trier par:
Ajouter à la liste:
    • Plusieurs versions

    INPUT, INTERACTION, AND SECOND LANGUAGE DEVELOPMENT An Empirical Study of Question Formation in ESL

    Mackey, Alison
    Studies in Second Language Acquisition, 1999, Vol.21(4), pp.557-587 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Older Learners in SLA Research: A First Look at Working Memory, Feedback, and L2 Development

    Mackey, Alison, Sachs, Rebecca
    Language Learning, September 2012, Vol.62(3), pp.704-740 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Interactional Context and Feedback in Child ESL Classrooms

    Oliver, Rhonda, Mackey, Alison
    Modern Language Journal, December 2003, Vol.87(4), pp.519-533 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Responses to Recasts: Repetitions, Primed Production, and Linguistic Development

    Mcdonough, Kim, Mackey, Alison
    Language Learning, December 2006, Vol.56(4), pp.693-720 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Conversational Interaction and Second Language Development: Recasts, Responses, and Red Herrings?

    Mackey, Alison, Philp, Jenefer
    Modern Language Journal, September 1998, Vol.82(3), pp.338-356 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Task Familiarity and Interactional Feedback in Child ESL Classrooms

    Mackey, Alison, Kanganas, Alec Peter, Oliver, Rhonda
    TESOL Quarterly, June 2007, Vol.41(2), pp.285-312 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    SYNTACTIC PRIMING AND ESL QUESTION DEVELOPMENT

    Mcdonough, Kim, Mackey, Alison
    Studies in Second Language Acquisition, 2008, Vol.30(1), pp.31-47 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Beyond production: learners’ perceptions about interactional processes

    Mackey, Alison
    International journal of educational research, 2002, Vol.37(3), pp.379-394 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Feedback, Noticing and Instructed Second Language Learning

    Mackey, Alison
    Applied Linguistics, 2006, Vol.27(3), pp.405-430 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Interactional Feedback in Learner-Learner Interactions in a Task-Based EFL Classroom

    Fujii, Akiko, Mackey, Alison
    International review of applied linguistics in language teaching, IRAL, October 2009, Vol.47(3-4), p.267 [Revue évaluée par les pairs]