Cette recherche s'applique uniquement aux ressources en bibliothèque.
20 résultats
Trier par:
Ajouter à la liste:
Étendre à toutes les références (sans texte intégral)
    • Plusieurs versions

    Microsoft Excel as a supplement to intermediate algebra

    Stephens, Larry J
    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 01 January 2003, Vol.34(4), pp.575-579 [Revue évaluée par les pairs]

    • Livre
    Sélectionner

    Théorie et problèmes de statistiques

    Spiegel, Murray R., 1943-
    Stephens, Larry J
    Londres [etc.] : McGraw-Hill International
    [2000]
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Théorie et problèmes de statistiques / Murray R. Spiegel, Larry J. Stephens
    Auteur: Spiegel, Murray R., 1943-
    Contributeur: Stephens, Larry J
    Edition: 3e éd..
    Editeur: Londres [etc.] : McGraw-Hill International
    Date: [2000]
    Collation: XVII, 538 p. : ill. ; 27 cm
    Collection: Série Schaum. Mathématiques
    Documents dans cette collection: Série Schaum
    Sujet RERO: Statistique
    Sujet RERO - forme: [Manuels d'enseignement]
    Auteur-titre: Spiegel, Murray R., 1943-. - Statistiques - Stephens, Larry J. - Statistiques
    Note: Trad. de: Schaum's outline of theory and problems of statistics - La couv. porte: Statistiques - Titre de l'éd. précédente: Statistique : cours et problèmes
    Classification: FSES C20
    Identifiant: 2704213372 (ISBN)
    No RERO: R003019513
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R003019513/html?view=FR_V1

    • Plusieurs versions

    Factors Influencing Success in Beginning Computer Science Courses

    Wileman, Stanley, Konvalina, John, Stephens, Larry J
    The Journal of Educational Research, 01 March 1981, Vol.74(4), pp.223-226 [Revue évaluée par les pairs]

    • Article
    Sélectionner

    Factors Influencing Success in Intermediate Algebra

    Stephens, Larry J, Konvalina, John
    Computers in the Schools, 31 May 2001, Vol.17(1-2), pp.77-84 [Revue évaluée par les pairs]
    Taylor & Francis (Taylor & Francis Group)
    Disponible
    Plus…
    Titre: Factors Influencing Success in Intermediate Algebra
    Auteur: Stephens, Larry J; Konvalina, John
    Sujet: Intermediate Algebra ; Computer Algebra Software ; Warm-Up Final Exam ; Weekly Tests ; Booster Points ; Step-Wise Regression ; Correlation ; Education
    Description: The purpose of this study was to investigate the following factors with respect to their influence on success in an intermediate college algebra course: short weekly quizzes, computer algebra software projects, and a practice comprehensive final exam. The results suggest that all three factors significantly influence success in an intermediate algebra course. Success was measured by achievement on an independent final exam.
    Fait partie de: Computers in the Schools, 31 May 2001, Vol.17(1-2), pp.77-84
    Identifiant: 0738-0569 (ISSN); 1528-7033 (E-ISSN); 10.1300/J025v17n01_07 (DOI)

    • Plusieurs versions

    Math proficiency: a key to success for computer science students

    Konvalina, John, Wileman, Stanley A., Stephens, Larry J.
    Communications of the ACM, 5/1/1983, Vol.26(5), pp.377-382 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Microsoft Excel as a supplement in a high school statistics course

    Christensen, Aaron R, Stephens, Larry J
    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 01 November 2003, Vol.34(6), pp.881-885 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    The effect of using Microsoft Excel in a high school algebra class

    Neurath, Rachel A, Stephens, Larry J
    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 15 September 2006, Vol.37(6), pp.721-726 [Revue évaluée par les pairs]

    • Plusieurs versions

    Mathematical competency, as a predictor of success in college statistics courses

    Stephens, Larry J
    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 01 July 1982, Vol.13(4), pp.423-425 [Revue évaluée par les pairs]
    Taylor & Francis (Taylor & Francis Group)
    • Plusieurs versions

    Personality and attitudinal influences on algebra achievements levels

    Hensel, Laurie T, Stephens, Larry J
    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 01 January 1997, Vol.28(1), pp.25-29 [Revue évaluée par les pairs]
    Taylor & Francis (Taylor & Francis Group)
    • Plusieurs versions

    The use of computer algebra software in teaching intermediate and college algebra

    Stephens, Larry J, Konvalina, John
    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 01 July 1999, Vol.30(4), pp.483-488 [Revue évaluée par les pairs]