Cette recherche s'applique uniquement aux ressources en bibliothèque.
24 résultats
Trier par:
Ajouter à la liste:

Facette sélectionnée


Étendre à toutes les références (sans texte intégral)
    • Plusieurs versions

    Leçons de Marie Curie

    Curie, Marie, 1867-1934
    • Livre
    Sélectionner

    Teaching introductory physics

    Arons, Arnold B
    New York : J. Wiley
    1997
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Teaching introductory physics / Arnold B. Arons
    Auteur: Arons, Arnold B
    Editeur: New York : J. Wiley
    Date: 1997
    Collation: 1 vol. (pagination multiple) : ill. ; 26 cm
    Sujet RERO: Physique - Étude et enseignement
    Contient: Part 1: A guide to teaching for learning and understanding. - Part 2: Homework and test questions. - Part 3: Introduction to the classical conservation laws
    Classification: cdu-geufpe 372.842 ARO
    Identifiant: 9780471137078 (ISBN); http://catalogue.bnf.fr/ark:/12148/cb37511193r (URN)
    No RERO: R007934218
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R007934218/html?view=GE_V1

    • Livre
    Sélectionner

    Teaching physics : with the physics suite

    Redish, Edward F
    Hoboken : John Wiley & Sons
    2003
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Teaching physics : with the physics suite / Edward F. Redish
    Auteur: Redish, Edward F
    Editeur: Hoboken : John Wiley & Sons
    Date: 2003
    Collation: 216 p. : ill.
    Sujet RERO: Physique - Étude et enseignement
    Sujet LCSH: Physics -- Study and teaching (Higher) - Physics -- Study and teaching (Secondary)
    Note: Resource CD-ROM contains attitude surveys, thinking problems and reference materials (Windows and Macintosh) - Includes bibliographical references (p. 202-209) and index
    Classification: cdu-geufpe 372.842 RED
    Identifiant: 9780471393788 (ISBN); http://catalogue.bnf.fr/ark:/12148/cb39037793p (URN)
    No RERO: R008713604
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R008713604/html?view=GE_V1

    • Livre
    Sélectionner

    Enseignement actuel de la physique : quelques aspects importants

    Organisation de coopération et de développement économiques (Paris)
    Paris : OCDE
    1965
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Enseignement actuel de la physique : quelques aspects importants / Organisation de coopération et de développement économique
    Auteur: Organisation de coopération et de développement économiques (Paris)
    Editeur: Paris : OCDE
    Date: 1965
    Collation: 286 p. : ill.
    Collection: Pour un enseignement rénové des sciences
    Documents dans cette collection: Pour un enseignement rénové des sciences
    Sujet RERO: Physique - Étude et enseignement
    Classification: cdu-geufpe 372.842 ENS
    Identifiant: http://catalogue.bnf.fr/ark:/12148/cb33122420k (URN)
    No RERO: 1727311
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-1727311/html?view=GE_V1

    • Livre
    Sélectionner

    Thinking in physics : the pleasure of reasoning and understanding

    Viennot, Laurence
    Dordrecht : Springer
    2014
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Thinking in physics : the pleasure of reasoning and understanding / Laurence Viennot
    Auteur: Viennot, Laurence
    Editeur: Dordrecht : Springer
    Date: 2014
    Collation: 161 S : Ill.
    Collection: Grenoble sciences
    Documents dans cette collection: Grenoble sciences
    Sujet RERO: Physique - Étude et enseignement - Didactique
    Note: Improved version of the original book, published in French in 2011 - Originaltitel: En physique, pour comprendre
    Classification: cdu-geufpe 372.842 VIE.2
    Identifiant: 9789401786652 (ISBN)
    No RERO: R007906903
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R007906903/html?view=GE_V1

    • Plusieurs versions

    Enseigner la physique

    Viennot, Laurence
    • Livre
    Sélectionner

    Kontextorientierung : Rekonstruktion einer fachdidaktischen Konzeption für den Physikunterricht

    Nawrath, Dennis
    Oldenburg : Didaktisches Zentrum
    2010
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Kontextorientierung : Rekonstruktion einer fachdidaktischen Konzeption für den Physikunterricht / Dennis Nawrath
    Auteur: Nawrath, Dennis
    Editeur: Oldenburg : Didaktisches Zentrum
    Date: 2010
    Collation: 263 S. : ill.
    Collection: Beiträge zur didaktischen Rekonstruktion ; Bd. 29
    Documents dans cette collection: Beiträge zur didaktischen Rekonstruktion
    Sujet RERO: Étude et enseignement - Physique - Didactique
    Note: Zugl.: Diss
    Classification: cdu-geufpe 372.842 NAW
    Identifiant: 9783814222028 (ISBN)
    No RERO: R008045199
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R008045199/html?view=GE_V1

    • Livre
    Sélectionner

    Analyse des interactions en classe de physique : le geste, la parole et l'écrit

    Bécu-Robinault, Karine
    Paris : L'Harmattan
    2018
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Analyse des interactions en classe de physique : le geste, la parole et l'écrit / Karine Bécu-Robinault
    Auteur: Bécu-Robinault, Karine
    Editeur: Paris : L'Harmattan
    Date: 2018
    Collation: 261 p. : ill.
    Collection: Collection I. D. : émergences, cheminements et constructions de savoirs. Série 3, didactiques et construction de savoirs
    Documents dans cette collection: Collection I. D. : émergences, cheminements et constructions de savoirs. Série 3, didactiques et construction de savoirs
    Sujet RERO: Physique - Étude et enseignement - Didactique
    Sujet RERO - forme: [Études de cas]
    Classification: cdu-geufpe 372.842 BEC
    Identifiant: 9782343137810 (ISBN); http://catalogue.bnf.fr/ark:/12148/cb45613777n (URN)
    No RERO: R008873241
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R008873241/html?view=GE_V1

    • Livre
    Sélectionner

    Development of a modelling learning path

    Buuren, Onne van (Onne Petrus Maria), 1960-
    Amsterdam : CMA
    2014
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Development of a modelling learning path / Onne Petrus Maria van Buuren
    Auteur: Buuren, Onne van (Onne Petrus Maria), 1960-
    Editeur: Amsterdam : CMA
    Date: 2014
    Collation: 241 p. : ill. ; 24 cm
    Sujet RERO: Modèles mathématiques - Physique - Étude et enseignement
    Description: "A learning path on computational modelling, integrated into the Dutch lower secondary physics curriculum has been developed and tested in school practice. The instructional materials that have been developed cover the first two years of this curriculum. In the learning path, modelling has been systematically combined with experimenting and doing measurements. The graphical version of Forrester's system dynamics has been used as a modelling approach. In this approach, model equations are represented by a graphical diagram consisting of a structure of icons. Important results of this developmental research project are the design principles that have evolved in the course of this project. Consequences of integration of modelling into the physics curriculum are discussed. It is shown that modelling requires a higher level of conceptual mathematical understanding than usual in physics education, but it is also shown how this higher level of understanding can be achieved by the students. Reality-based interpretation of the graphical diagrams can conceal an incorrect understanding of diagram structures. As a result, students seemingly have no problems interpreting these diagrams until they are asked to construct a graphical model without assistance. In spite of this, at the end of the learning path, students who have followed it are able to build simple models without teacher assistance."--Samenvatting auteur
    Note: Met samenvatting in het Nederlands - Proefschrift Universiteit van Amsterdam
    Classification: cdu-geufpe 372.842 BUU
    Identifiant: 9462591113 (ISBN); 9789462591110 (ISBN)
    No RERO: R008585811
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R008585811/html?view=GE_V1

    • Livre
    Sélectionner

    Development of a modelling learning path

    Buuren, Onne van (Onne Petrus Maria), 1960-
    Amsterdam : CMA
    2014
    Recherche de la disponibilité
    Plus…
    Chargement
    Erreur de chargement
    Titre: Development of a modelling learning path / Onne Petrus Maria van Buuren
    Auteur: Buuren, Onne van (Onne Petrus Maria), 1960-
    Editeur: Amsterdam : CMA
    Date: 2014
    Collation: 241 p. : ill. ; 24 cm
    Sujet RERO: Modèles mathématiques - Physique - Étude et enseignement
    Description: "A learning path on computational modelling, integrated into the Dutch lower secondary physics curriculum has been developed and tested in school practice. The instructional materials that have been developed cover the first two years of this curriculum. In the learning path, modelling has been systematically combined with experimenting and doing measurements. The graphical version of Forrester's system dynamics has been used as a modelling approach. In this approach, model equations are represented by a graphical diagram consisting of a structure of icons. Important results of this developmental research project are the design principles that have evolved in the course of this project. Consequences of integration of modelling into the physics curriculum are discussed. It is shown that modelling requires a higher level of conceptual mathematical understanding than usual in physics education, but it is also shown how this higher level of understanding can be achieved by the students. Reality-based interpretation of the graphical diagrams can conceal an incorrect understanding of diagram structures. As a result, students seemingly have no problems interpreting these diagrams until they are asked to construct a graphical model without assistance. In spite of this, at the end of the learning path, students who have followed it are able to build simple models without teacher assistance."--Samenvatting auteur
    Note: Met samenvatting in het Nederlands - Proefschrift Universiteit van Amsterdam
    Classification: cdu-geufpe 372.842 BUU
    Identifiant: 9462591113 (ISBN); 9789462591110 (ISBN)
    No RERO: R008585811
    Permalien:
    http://data.rero.ch/01-R008585811/html?view=GE_V1